10



Alla kunskaper som människor har samlat på sig under århundradena om 10 finns nu tillgängliga på internet, och vi har sammanställt och ordnat dem för dig på ett så lättillgängligt sätt som möjligt. Vi vill att du snabbt och effektivt ska kunna få tillgång till allt du vill veta om 10, att din upplevelse ska vara trevlig och att du ska känna att du verkligen har hittat den information om 10 som du sökte.

För att uppnå våra mål har vi ansträngt oss inte bara för att få fram den mest uppdaterade, begripliga och sanningsenliga informationen om 10, utan vi har också sett till att designen, läsbarheten, laddningshastigheten och användbarheten på sidan är så trevlig som möjligt, så att du kan fokusera på det väsentliga, att känna till alla uppgifter och all information som finns om 10, utan att behöva oroa dig för något annat, vi har redan tagit hand om det åt dig. Vi hoppas att vi har uppnått vårt syfte och att du har hittat den information du ville ha om 10. Vi välkomnar dig och uppmuntrar dig att fortsätta att njuta av att använda scientiasv.com .

10-Yard Fight
10YardFight arcadeflyer.png
Nordamerikansk arkadblad.
Utvecklare Irem
Utgivare
Kompositör (er) Ichiro Takagi
Plattform (er)
Släpp
5 december 1983
  • Arkad
    • JP : 5 december 1983
    • NA : Sent 1983
    • EU : Sent 1983
    Famicom/NES
    • JP : 30 augusti 1985
    • NA : 18 oktober 1985
    • EU : 6 december 1985
    MSX
    • JP : 1986
Genre Sport ( amerikansk fotboll )
Läge En spelare , multiplayer
Arkadsystem Irem M-52 hårdvara

10-Yard Fight är en amerikansk fotboll sport videospel som utvecklades och publicerades i Japan av Irem för arkader i 1983 . Den publicerades utomlands av Taito i Amerika , av Electrocoin i Europa och av ADP Automaten GmbH i Västtyskland .

Spel

10-Yard Fight ses i ett perspektiv uppifrån och ned och är vertikal rullning. Spelaren väljer inte spel för varken offensiv eller försvar . Vid anfall mottar spelaren helt enkelt bollen på snapet och försöker antingen springa med quarterbacken , kasta bollen till en backback eller kasta bollen till en långdistansmottagare - i princip alternativbrottet . Vid försvar väljer spelaren en av två spelare att styra, och datorn manipulerar de andra. Bollen kan också punted eller field goal kan prövas.

Spelet har fem nivåer av ökande svårigheter: gymnasium , högskola , proffs , slutspel och Super Bowl . Om spelaren vinner båda halvorna av en "accelererad realtid" på 30 minuter på en lättare nivå går spelaren vidare till nästa svårighetsgrad, som ett karriärläge .

En spelare får 20 000 poäng för varje kickoff som returneras för en touchdown.

Hamnar

Arkadspelet senare portas till Famicom av Irem först i Japan, och senare publicerades i Nordamerika och Europa från Nintendo i 1985 för Nintendo Entertainment System (NES). Arkadspelet portades också till MSX -hemmadatorn också av Irem, men uteslutande i Japan.

Även om det är grafiskt lika, finns det några grundläggande skillnader mellan arkad- och NES -versionerna av spelet. Arkadversionen försöker bara simulera brottet, med laget som försöker göra en touchdown, vilket i slutändan leder spelaren till nästa nivå. NES-versionen utvecklades för att möjliggöra både försvar och offensiv, samt ett läget för 2 spelare samtidigt.

10-Yard Fight var, tillsammans med Kung Fu , en av endast två NES-lanseringstitlar som inte ursprungligen utvecklades av Nintendo. Båda spelen utvecklades ursprungligen för arkader av Irem. Även om Nintendo utvecklade NES-porten i Kung Fu , hanterade Irem systemets port för 10-Yard Fight .

Den 2 maj 2018 släpptes en hamn för Nintendo Switch av HAMSTER som en del av deras Arcade Archives -serie.

Reception

I Japan listade Game Machine 10-Yard Fight på deras utgåva 1 januari 1984 som månadens högsta intäkter för nya bordsarkadskåp . Det toppade senare Japans bordspel i mars 1984.

Den Pittsburgh Post-Gazette kallade det "patriarken av fotbollsmatcher". Adam Duerson från Sports Illustrated uppgav att medan ingen kom ihåg det eller kunde säga vad som gör det fantastiskt, är det värt erkännande för det faktum att det tog fotbollsmatcher ur Atari -eran, vilket skapade ett enkelt prejudikat för framtida fotbollsmatcher. Adam Swiderski från UGO Networks kallade det "direkt avancerat" jämfört med tidigare fotbollstitlar. Han tillade att även om det såg snyggt ut och hade ett soundtrack av hög kvalitet så spelade det inte som "riktig fotboll". N-Sider kallade det mer som ett racingspel än ett fotbollsmatch, på grund av att målet var att tävla om ett första spel för att öka spelarnas tid. Författaren Bj Klein kallade det dock mindre realistiskt än Tecmo Bowl . Journal News kallade det en "odödlig klassiker".

Arv

En nyinspelning av spelet har meddelats för att släppas exklusivt för Intellivision Amico .

Se även

Anteckningar

Referenser

externa länkar

Opiniones de nuestros usuarios

Christopher öberg

Tack för det här inlägget om 10, det är precis vad jag behövde.

Kjell Edström

I det här inlägget om 10 har jag lärt mig saker jag inte visste, så jag kan gå och lägga mig nu.

Curt Lennartsson

Jag blev glad över att hitta den här artikeln om 10.

Gertrud Edvardsson

Det här inlägget på 10 har fått mig att vinna en satsning, vilket är mindre än att ge det ett bra betyg.

Anna Roos

Den här artikeln om 10 har fångat min uppmärksamhet, jag tycker att det är konstigt hur väl mätta orden är, det är liksom...elegant.