* Corpus Callosum



Alla kunskaper som människor har samlat på sig under århundradena om * Corpus Callosum finns nu tillgängliga på internet, och vi har sammanställt och ordnat dem för dig på ett så lättillgängligt sätt som möjligt. Vi vill att du snabbt och effektivt ska kunna få tillgång till allt du vill veta om * Corpus Callosum, att din upplevelse ska vara trevlig och att du ska känna att du verkligen har hittat den information om * Corpus Callosum som du sökte.

För att uppnå våra mål har vi ansträngt oss inte bara för att få fram den mest uppdaterade, begripliga och sanningsenliga informationen om * Corpus Callosum, utan vi har också sett till att designen, läsbarheten, laddningshastigheten och användbarheten på sidan är så trevlig som möjligt, så att du kan fokusera på det väsentliga, att känna till alla uppgifter och all information som finns om * Corpus Callosum, utan att behöva oroa dig för något annat, vi har redan tagit hand om det åt dig. Vi hoppas att vi har uppnått vårt syfte och att du har hittat den information du ville ha om * Corpus Callosum. Vi välkomnar dig och uppmuntrar dig att fortsätta att njuta av att använda scientiasv.com .

  • Corpus callosum
Regisserad av Michael Snow
Skriven av Michael Snow
Medverkande Jacqueline Anderson
Filmkonst Harald Bachmann
Robbi Hinds
Redigerad av Greg Hermonavic
Produktions
företag
Micheal Snow Artworks
Utgivningsdatum
  • 2002 ( 2002 )
Löpningstid
92 minuter
Land kanada
Språk engelsk
Budget 3000

* Corpus Callosum är en experimentell kanadensisk film regisserad av Michael Snow 2002. Titeln är en hänvisning till den del av hjärnan som en gång trott ha varit hemma för människans själ, och som vetenskapligt överför meddelanden mellan de två halvkloterna. Filmen Corpus Callosum hänvisar till det mystiska utrymmet mellan illusion och verklighet. Det vann Independent / Experimental Film and Video Award från Los Angeles Film Critics Association Awards. Corpus Callosum sägs vara en "digital självbedömning av [Snows] arbete", som visar hans passion för visuella manipulationer genom redigering. Under hela filmen kan Mr.Snows röst höras när han regisserar filmen och lägger till brottet i den fjärde väggen som filmen försöker skapa.

Komplott

Den här filmen har inte ett linjärt intresse som de flesta, utan är snarare ett virvar av bilder som sitter ihop i en till synes meningslös sekvens.

Kontorsarbetare i den här filmen fortsätter med sin dagliga verksamhet, allt medan deras omgivning ständigt växlar utan deras vetskap. Arbetstagarnas kläder förändras på sina kroppar utan att de märker att människor de pratar med försvinner. Vid ett tillfälle klistrar plötsligt kontorsarbetare samman som om de dras till varandra med el. Andra män i rummet börjar förvrida andras kroppar och binda varandra i knutar med sina egna lemmar. Vid denna punkt är två män bilder som skakar hand utanför. När deras händer berör, smälter båda männa in i varandra och dyker upp efter några sekunder efter att ha vänt alla fysiska egenskaper. Människor som arbetar på kontoret verkar också ha gudliknande krafter, ändra saker så enkla som belysningen i rummet, till lika omöjligt som att få människor att gå i taket snarare än på golvet - allt genom att ändra inställningar på sina datorer.

Bortsett från att dokumentera den teknikdrivna katastrofen som är arbetsplatsen, avbildas hemmet också som en krigszon i Snows film. Hemmet består av en mamma, en far och en pojke. De tre sitter i soffan, helt fascinerade av vad de tittar på tv: n när allt omkring dem skiftar. Soffan ändrar färger, så gör också väggarna, fotona, deras kläder etc. Vardagsrummet de sitter i är smutsigt. Spridda omkring är tomma och fulla koppar, pizza och take-outcontainrar som också skiftar utan uppenbar varsel från familjemedlemmarna. Vid en punkt inom denna sekvens i hemmet spelas filmens slutkrediter på skärmen, vilket får tittaren att tro att filmen är över. Efter att krediterna är slut fortsätter filmen att spela samma scen, familjen sitter i sitt vardagsrum precis som de var innan poäng.

Den sista scenen till den här filmen är ett par som går till en film i en teater. Filmen spelar, och paret tittar på filmen, som är av sig själva ur ett annat perspektiv.

teman

Office Mundanity of Office Life

Ett tydligt tema i kontorsdelen av denna film är centrerad kring kontorslivets vardaglighet, som Snow skjuter till punkten manisk dehumanisering. Dessa kontorsarbetare framställs som nästan cyborgs själva. Detta är en kommentar från Snow om den mekaniska karaktären av kontorsarbete. Han klä alla kontorsarbetare i samma kläder, har dem sittande på identiska tråkiga skrivbord och slutför samma uppgift om och om igen. Dessa människor verkar som om de omöjligt kunde fungera som människor gör, men det är poängen. Snow hoppas kunna spela en Kafkaesque verklighet över varje persons skärm för att påminna dem om farorna som ligger i enhetligheten och repetitionen på arbetsplatsen.

Förutom att tydliggöra att den bristande val som verkar tillgänglig för dessa arbetare ligger långt under mänsklig kapacitet, kan en tolkning av den här filmen hävda att snö syftar till att skildra det mentala avbrottet som händer en person som kan finnas existerande under dessa förhållanden . De upptäckter som förekommer på arbetsplatsen - snedvridningar, uppvisningar av nakenhet och det allmänna animalistiska beteendet - verkar vara helt möjliga resultat av en mental paus. En sådan uppdelning verkar vara en rimlig reaktion på ett liv med extremt förtryck, som en plötslig frigöring och ansamling av de begär som förtrycks av en mekanisk existens.

Power of Technology

Det kanske mest uppenbara temat som går igenom denna film är kraften i tekniken. Under hela filmen är karaktärerna helt nedsänkta i antingen tv-apparater eller datorskärmar. Dessa enheter är orsaken till att de inte märker de skiftande och föränderliga miljöerna som omger dem. Bortsett från att bli distraherad från verkligheten av sina datorskärmar, har människorna på kontoret faktiskt förmågan att förändra sin verklighet genom sina datorer.

Kasta

referenser

externa länkar

Opiniones de nuestros usuarios

Monika Olofsson

Det stämmer. Ger nödvändig information om * Corpus Callosum.

Jenny Westman

Jag behövde hitta något annorlunda om * Corpus Callosum, vilket inte var det typiska som alltid läses på internet och jag gillade den här artikeln av * Corpus Callosum.

Maja Hansen

Det var ett tag sedan jag såg en artikel om _variabel skriven på ett så didaktiskt sätt. Jag gillar det.

Lilian Lundin

Jag blev glad över att hitta den här artikeln om * Corpus Callosum.